Novinka: AllSeasonExpert - Expert na každou sezónu
Nová pneumatika Uniroyal AllSeasonExpert nabízí bezpečí i komfort, bez ohledu na počasí. Tento specialista do deště má vynikající handlingové vlastnosti ve všech čtyřech ročních obdobích, ve kterých se můžete potkat s deštivými dny. Současně je Uniroyal AllSeasonExpert mnohem bezpečnější než letní pneumatiky, když příjde na jízdu na sněhu. Uniroyal nabízí více než 45 let pneumatiky do deště s technologií pro optimální výkon na mokru. Bezpečí a komfort za každého počasí. Vhodná například pro vozidla Opel Meriva, Ford Ka a Hyundai ix 20.
Bezpečí a komfort za každého počasí
Vynikající stabilita v zatáčkách
Dobrá ochrana proti aquaplaningu
Excelentní záběr na mokré i suché vozovce
Bezpečí a komfort za každého počasí. Optimalizovaný směrový dezén s oddělenou letní (ramena) a zimní částí (střed). Vyvážená bezpečnost a jízdní komfort za jakéhokoliv počasí.
Vynikající stabilita v zatáčkách. Velké ramenní bloky zvyšují tuhost dezénu a minimalizují deformaci, což zlepšuje přenos bočních sil při jízdě v zatáčce. To vede k lepší ovladatelnosti v zatáčkách i na suchých vozovkách.
Dobrá ochrana proti aquaplaningu. Podélné a příčné drážky zlepšují odvod vody z dezénu a poskytují vyvážené reakce na pohyby řízení na mokré vozovce. Přínosem je vynikající handling na mokré vozovce a snížení rizika vzniku aquaplaningu.
Excelentní záběr na mokré i suché vozovce. Dvojité dezénové bloky orientované do tvaru písmene V zvyšují trakční vlastnosti na sněhu jednotlivých sekcí dezénu. Výsledkem je zlepšení záběru a brzd na zasněženém povrchu.
Nařízení o označování pneumatik specifikuje požadavky na informace o spotřebě paliva, přilnavosti za mokra a vnějším hluku odvalování pneumatik. Kromě toho se odkazuje na zimní vlastnosti konkrétního produktu.
Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 1222/2009, které je v platnosti od 1. listopadu 2012, bylo revidováno a od 1. května 2021 bude nahrazeno nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2020/740; Od tohoto okamžiku nabírají platnost nové požadavky. Třídy hodnocení pro účinnost paliva, přilnavost za mokra a vnější hluk byly změněny a bylo upraveno rozložení štítku EU. Produktové listy výrobce uložené v databázi EU lze stáhnout prostřednictvím QR kódu uvedeného na štítku. Nově jsou také zahrnuty informace o přilnavosti na sněhu a přilnavosti na ledu u pneumatik, které tato kritéria splňují.
Z nařízení jsou vyňaty následující pneumatiky: - Pneumatiky určené výhradně pro montáž na vozidla, která byla poprvé registrována před 1. říjnem 1990 - Protektorované pneumatiky (dokud neproběhne odpovídající rozšíření nařízení (EU) 2020/740) - Profesionální terénní (offroad) pneumatiky - Závodní pneumatiky - Pneumatiky s přídavnými zařízeními pro zlepšení trakce (např. pneumatiky s hroty) - Nouzové pneumatiky typu T - Pneumatiky s povolenou rychlostí nižší než 80 km/h - Pneumatiky pro ráfky se jmenovitým průměrem ≤ 254 mm nebo ≥ 635 mm
Přehled kritérií a tříd hodnocení
účinnost paliva
Spotřeba paliva je závislá na valivém odporu pneumatik, vozidle samotném, jízdních podmínkách a řidičově stylu jízdy. Naměřený valivý odpor (koeficient valivého odporu) pneumatiky se dělí do tříd A (nejvyšší účinnost) až E (nejnižší účinnost).
Pokud je vozidlo kompletně vybaveno pneumatikami třídy A, je možné dosáhnout snížení spotřeby až o 7,5 %* ve srovnání s pneumatikami třídy E. V případě užitkových vozů může být snížení spotřeby ještě vyšší. (Zdroj: Evropská komise, Pokyny pro posuzování dopadů * při měření v souladu s testovacími metodami stanovenými v nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2020/740)
Poznámka: Spotřeba paliva závisí do značné míry na vašem stylu jízdy a lze ji výrazně snížit ekologickou jízdou. Pro zlepšení spotřeby paliva by měl být rovněž pravidelně kontrolován tlak v pneumatikách.
přilnavost za mokra
Přilnavost na mokru se dělí do tříd A (nejkratší brzdná dráha) až E (nejdelší brzdná dráha).
Je-li vůz vybaven pneumatikami třídy A, lze u něj oproti pneumatikám třídy E při brzdění z rychlosti 80 km/h zkrátit brzdnou dráhu až o 18 m (na vozovce s průměrnou přilnavostí).* *Zdroj: Hospodářský svaz německého gumárenského průmyslu (Wirtschaftsverband der deutschen Kautschukindustrie e.V.)
Poznámka: Bezpečnost provozu závisí do značné míry na vašem stylu jízdy. Vždy musí být pozorovány a vyhodnocovány brzdné dráhy. Pro zlepšení přilnavosti za mokra by měl být rovněž pravidelně kontrolován tlak v pneumatikách.
Vnější hluk odvalování
Hluk vydávaný pneumatikou ovlivňuje celkový objem vozidla a má vliv nejen na váš vlastní jízdní komfort, ale také na hlukovou zátěž prostředí. Na EU štítku pneumatiky je vnější hluk odvalování rozdělen do tříd A (nejnižší hluk odvalování) až C (nejvyšší hluk odvalování). Měření je prováděno v decibelech (dB) a je porovnáno s evropskými mezními hodnotami emisí hluku pro vnější hluk odvalování pneumatik.
A Piktogram s klasifikací „A“ označuje, že vnější hluk odvalování pneumatiky je o více než 3 dB pod limitní hodnotou EU platnou do roku 2016. B Klasifikace „B“ znamená, že vnější hluk odvalování pneumatiky je až o 3 dB nižší nebo roven limitní hodnotě EU platné do roku 2016. C Klasifikace „C“ označuje překročení stanovené limitní hodnoty.
Značka
Uniroyal
Řada modelu
All Season Expert
Dimension
195/55 R15 85H
Šířka
195
Tyre profile
55
Construction type
R
Velikost pneumatiky
15
Zátěžový index
85
Rychlostní index
(H)
With/Without Valve (TT/TL)
Pneumatika vyžaduje duší
M/C
Ne
*Uvedené ceny jsou za jeden kus (pokud není uvedeno jinak) a včetně DPH. Doprava zdarma při doručení 2 a více kusů na území České republiky.
**Více než 90% našich zakázek se dostane k zákazníkovi v určeném termínu dodání.