ENERGETICKÁ ÚČINNOST: Snižuje spotřebu paliva a emise CO2.
ČISTÉ OVZDUŠÍ: Vyrobená z ekologických kompatibilních materiálů,které minimalizují dopad na životní prostředí během výroby i celkové životnosti pneumatiky.
VYSOKÝ KILOMETROVÝ VÝKON: Pneumatika s delší životností, která zachovává vysoký stupeň výkonu i bezpečnosti.
NÍZKÁ HLUČNOST: Již splňuje nařízení EU pro rok 2012 pro snížení hlučnosti, což vede ke zlepšení jízdního pohodlí.
Cinturato P7™ je první pneumatikou Pirelli se “Zeleným výkonem“, která byla navržena tak, aby maximálně využila nejnovější materiály, konstrukce a dezén pro zaručení úspor, ohleduplnosti vůči životnímu prostředí, pohodlí a bezpečnosti na všech površích vozovky. Pirelli Cinturato P7™ je na čelních místech letních testů ADAC pro rok 2010 a tím potvrzuje sve vedoucí postavení v oblasti výkonu, bezpečnosti a ekologické kompatibility.
Nařízení o označování pneumatik specifikuje požadavky na informace o spotřebě paliva, přilnavosti za mokra a vnějším hluku odvalování pneumatik. Kromě toho se odkazuje na zimní vlastnosti konkrétního produktu.
Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 1222/2009, které je v platnosti od 1. listopadu 2012, bylo revidováno a od 1. května 2021 bude nahrazeno nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2020/740; Od tohoto okamžiku nabírají platnost nové požadavky. Třídy hodnocení pro účinnost paliva, přilnavost za mokra a vnější hluk byly změněny a bylo upraveno rozložení štítku EU. Produktové listy výrobce uložené v databázi EU lze stáhnout prostřednictvím QR kódu uvedeného na štítku. Nově jsou také zahrnuty informace o přilnavosti na sněhu a přilnavosti na ledu u pneumatik, které tato kritéria splňují.
Z nařízení jsou vyňaty následující pneumatiky: - Pneumatiky určené výhradně pro montáž na vozidla, která byla poprvé registrována před 1. říjnem 1990 - Protektorované pneumatiky (dokud neproběhne odpovídající rozšíření nařízení (EU) 2020/740) - Profesionální terénní (offroad) pneumatiky - Závodní pneumatiky - Pneumatiky s přídavnými zařízeními pro zlepšení trakce (např. pneumatiky s hroty) - Nouzové pneumatiky typu T - Pneumatiky s povolenou rychlostí nižší než 80 km/h - Pneumatiky pro ráfky se jmenovitým průměrem ≤ 254 mm nebo ≥ 635 mm
Přehled kritérií a tříd hodnocení
účinnost paliva
Spotřeba paliva je závislá na valivém odporu pneumatik, vozidle samotném, jízdních podmínkách a řidičově stylu jízdy. Naměřený valivý odpor (koeficient valivého odporu) pneumatiky se dělí do tříd A (nejvyšší účinnost) až E (nejnižší účinnost).
Pokud je vozidlo kompletně vybaveno pneumatikami třídy A, je možné dosáhnout snížení spotřeby až o 7,5 %* ve srovnání s pneumatikami třídy E. V případě užitkových vozů může být snížení spotřeby ještě vyšší. (Zdroj: Evropská komise, Pokyny pro posuzování dopadů * při měření v souladu s testovacími metodami stanovenými v nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2020/740)
Poznámka: Spotřeba paliva závisí do značné míry na vašem stylu jízdy a lze ji výrazně snížit ekologickou jízdou. Pro zlepšení spotřeby paliva by měl být rovněž pravidelně kontrolován tlak v pneumatikách.
přilnavost za mokra
Přilnavost na mokru se dělí do tříd A (nejkratší brzdná dráha) až E (nejdelší brzdná dráha).
Je-li vůz vybaven pneumatikami třídy A, lze u něj oproti pneumatikám třídy E při brzdění z rychlosti 80 km/h zkrátit brzdnou dráhu až o 18 m (na vozovce s průměrnou přilnavostí).* *Zdroj: Hospodářský svaz německého gumárenského průmyslu (Wirtschaftsverband der deutschen Kautschukindustrie e.V.)
Poznámka: Bezpečnost provozu závisí do značné míry na vašem stylu jízdy. Vždy musí být pozorovány a vyhodnocovány brzdné dráhy. Pro zlepšení přilnavosti za mokra by měl být rovněž pravidelně kontrolován tlak v pneumatikách.
Vnější hluk odvalování
Hluk vydávaný pneumatikou ovlivňuje celkový objem vozidla a má vliv nejen na váš vlastní jízdní komfort, ale také na hlukovou zátěž prostředí. Na EU štítku pneumatiky je vnější hluk odvalování rozdělen do tříd A (nejnižší hluk odvalování) až C (nejvyšší hluk odvalování). Měření je prováděno v decibelech (dB) a je porovnáno s evropskými mezními hodnotami emisí hluku pro vnější hluk odvalování pneumatik.
A Piktogram s klasifikací „A“ označuje, že vnější hluk odvalování pneumatiky je o více než 3 dB pod limitní hodnotou EU platnou do roku 2016. B Klasifikace „B“ znamená, že vnější hluk odvalování pneumatiky je až o 3 dB nižší nebo roven limitní hodnotě EU platné do roku 2016. C Klasifikace „C“ označuje překročení stanovené limitní hodnoty.
Obchodní hodnocení
Profil:Cinturato P7
Datum recenze
Testovací zařízení
Rozměry
Text recenze
Hodnocení recenze
Pečeť
07/2014
auto motor und sport
245/45 R17 95W MO
Recommendable Stärken : Wenn es um Seitenführung geht, ist der fahraktive Pirelli auf trockener, besonders aber auf nasser Piste top . Schwächen : Schönheitsfehler bei Nassbremsen, Aquaplaning und Rollwiderstand .
03/2013
auto motor und sport
245/45 R17 95W MO
Recommendable
03/2013
AUTOStraßenverkehr
245/45 R17 95W MO
Recommendable
02/2012
ÖAMTC
245/45 R17 95W MO
Recommendable Vorteile:
sehr gut auf trockener Fahrbahn
Bestnote beim Kraftstoffverbrauch
sehr gut beim Verschleiß
Nachteile:
wegen leichten Schwächen bei Nässe auf empfehlenswert abgewertet
02/2012
ADAC
245/45 R17 95W MO
Satisfactory Stärken
Bestnote beim Spritverbrauch
Geringer Verschleiß
Schwächen
Etwas schwächer auf Nässe
02/2012
TCS - Technik, Umwelt und Wirtschaft
245/45 R17 95W MO
Satisfactory
Stärken: Sehr gut im Verschleiss Bestnote im Treibstoffverbrauch
Schwächen:Leichte Schwächen auf nasser Fahrbahn ( führt zur Abwertung )
03/2011
AUTO BILD
245/45 R17 95W MO
Highly recommended Stärken:Spitzenfahrleistungen auf nasser und trockener Strasse, gute Lenkpräzision und ein hervorragendes Preis-Leistungsverhältnis.Schwächen:erhöhtes Abrollgeräusch
CinturatoP7 recenze pneumatik
Průměr na základě 1 422 výsledků testů
Přilnavost v suchých podmínkách
Brzdění v suchých podmínkách
Přilnavost ve vlhkých podmínkách
Brzdění za mokra
Přilnavost ve sněhu
Komfort při jízdě
Vnitřní hladina hluku
Opotřebení pneumatik
Spotřeba paliva
Ujeté kilometry
12 101
23.09.2021odTomáš Křesťan překvapivě pevný bok pneu tzv. neválí se v prudké zatáčce,výborná za deště
01.08.2018odHonza M. Výborný poměr cena x kvalita v porovnání s jinými "prémiovkami", dobře drží stopu, v zatáčkách pocit jistoty, krátká brzdná dráha, výborná i za mokra, jezdím sportovně, takže nesleduji spotřebu a hlučnost, doporučuji