Extrémní přilnavost a výborné jízdní vlastnosti ve všech zimních podmínkách
Jízdní stabilita a dobrá ovladatelnost vozidla i při vyšších rychlostech
Šetří palivo, je ohleduplná k životnímu prostředí a má nízký valivý odpor
Pneumatika Nokian WR A3 je určena pro nejvýkonnější vozidla, která vyžadují přesné a citlivé jízdní reakce i při vysokých rychlostech. Díky využití nanotechnologických postupů, inovační kombinaci směsi pryže s řepkovým olejem a jedinečným zkušenostem Nokian Tyres s vývojem zimních pneumatik je zelená pneumatika Nokian WR A3 spolehlivá a bezpečná i v rychle se měnících klimatických podmínkách, které jsou pro mírné zimy střední Evropy tolik příznačné. Nanobáze pro optimální stabilitu
Sportovní pneumatika Nokian WR A3 se vyznačuje spolehlivou přilnavostí, kterou zaručuje asymetrický dezén s odlišnou vnitřní a vnější stranou, aniž by byly narušeny jízdní vlastnosti při vysokých rychlostech. Tvarování vnitřního ramene pneumatiky usnadňuje odvádění vody a rozbředlého sněhu z kontaktní plochy pneumatiky.
Nanotechnologické postupy zaručují pneumatice Nokian WR A3 stoprocentní jízdní stabilitu při průjezdu zatáčkou, změně jízdního pruhu i úhybných manévrech. Pneumatika zajišťuje maximální kontrolu nad vozidlem i v extrémních podmínkách: jak na kluzkém povrchu, tak na silnicích s vysokou mírou přilnavosti.
Nová směs pryže s řepkovým olejem obsahuje inovační kombinaci řepkového oleje, přírodní pryže a siliky, která optimalizuje záběr na zimní vozovce, na mokrém povrchu a odolnost vůči opotřebení při proměnlivých teplotách.
Dezén s drážkami s tichým efektem inspirovaný golfovým míčkem: příjemnější pocit z jízdy, více najetých kilometrů
Nařízení o označování pneumatik specifikuje požadavky na informace o spotřebě paliva, přilnavosti za mokra a vnějším hluku odvalování pneumatik. Kromě toho se odkazuje na zimní vlastnosti konkrétního produktu.
Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 1222/2009, které je v platnosti od 1. listopadu 2012, bylo revidováno a od 1. května 2021 bude nahrazeno nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2020/740; Od tohoto okamžiku nabírají platnost nové požadavky. Třídy hodnocení pro účinnost paliva, přilnavost za mokra a vnější hluk byly změněny a bylo upraveno rozložení štítku EU. Produktové listy výrobce uložené v databázi EU lze stáhnout prostřednictvím QR kódu uvedeného na štítku. Nově jsou také zahrnuty informace o přilnavosti na sněhu a přilnavosti na ledu u pneumatik, které tato kritéria splňují.
Z nařízení jsou vyňaty následující pneumatiky: - Pneumatiky určené výhradně pro montáž na vozidla, která byla poprvé registrována před 1. říjnem 1990 - Protektorované pneumatiky (dokud neproběhne odpovídající rozšíření nařízení (EU) 2020/740) - Profesionální terénní (offroad) pneumatiky - Závodní pneumatiky - Pneumatiky s přídavnými zařízeními pro zlepšení trakce (např. pneumatiky s hroty) - Nouzové pneumatiky typu T - Pneumatiky s povolenou rychlostí nižší než 80 km/h - Pneumatiky pro ráfky se jmenovitým průměrem ≤ 254 mm nebo ≥ 635 mm
Přehled kritérií a tříd hodnocení
účinnost paliva
Spotřeba paliva je závislá na valivém odporu pneumatik, vozidle samotném, jízdních podmínkách a řidičově stylu jízdy. Naměřený valivý odpor (koeficient valivého odporu) pneumatiky se dělí do tříd A (nejvyšší účinnost) až E (nejnižší účinnost).
Pokud je vozidlo kompletně vybaveno pneumatikami třídy A, je možné dosáhnout snížení spotřeby až o 7,5 %* ve srovnání s pneumatikami třídy E. V případě užitkových vozů může být snížení spotřeby ještě vyšší. (Zdroj: Evropská komise, Pokyny pro posuzování dopadů * při měření v souladu s testovacími metodami stanovenými v nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2020/740)
Poznámka: Spotřeba paliva závisí do značné míry na vašem stylu jízdy a lze ji výrazně snížit ekologickou jízdou. Pro zlepšení spotřeby paliva by měl být rovněž pravidelně kontrolován tlak v pneumatikách.
přilnavost za mokra
Přilnavost na mokru se dělí do tříd A (nejkratší brzdná dráha) až E (nejdelší brzdná dráha).
Je-li vůz vybaven pneumatikami třídy A, lze u něj oproti pneumatikám třídy E při brzdění z rychlosti 80 km/h zkrátit brzdnou dráhu až o 18 m (na vozovce s průměrnou přilnavostí).* *Zdroj: Hospodářský svaz německého gumárenského průmyslu (Wirtschaftsverband der deutschen Kautschukindustrie e.V.)
Poznámka: Bezpečnost provozu závisí do značné míry na vašem stylu jízdy. Vždy musí být pozorovány a vyhodnocovány brzdné dráhy. Pro zlepšení přilnavosti za mokra by měl být rovněž pravidelně kontrolován tlak v pneumatikách.
Vnější hluk odvalování
Hluk vydávaný pneumatikou ovlivňuje celkový objem vozidla a má vliv nejen na váš vlastní jízdní komfort, ale také na hlukovou zátěž prostředí. Na EU štítku pneumatiky je vnější hluk odvalování rozdělen do tříd A (nejnižší hluk odvalování) až C (nejvyšší hluk odvalování). Měření je prováděno v decibelech (dB) a je porovnáno s evropskými mezními hodnotami emisí hluku pro vnější hluk odvalování pneumatik.
A Piktogram s klasifikací „A“ označuje, že vnější hluk odvalování pneumatiky je o více než 3 dB pod limitní hodnotou EU platnou do roku 2016. B Klasifikace „B“ znamená, že vnější hluk odvalování pneumatiky je až o 3 dB nižší nebo roven limitní hodnotě EU platné do roku 2016. C Klasifikace „C“ označuje překročení stanovené limitní hodnoty.
Značka
Nokian
Řada modelu
WR A3
Dimension
235/60 R16 104H XL
Šířka
235
Tyre profile
60
Construction type
R
Velikost pneumatiky
16
Zátěžový index
104
Rychlostní index
(H)
With/Without Valve (TT/TL)
Pneumatika vyžaduje duší
M/C
Ne
*Uvedené ceny jsou za jeden kus (pokud není uvedeno jinak) a včetně DPH. Doprava zdarma při doručení 2 a více kusů na území České republiky.
**Více než 90% našich zakázek se dostane k zákazníkovi v určeném termínu dodání.