Pneumatiky Hakkapeliitta, ktere vstrelily dalsi vitezstvi v testech, nez jakekoli jine pneumatiky po celem svete.
Peclive testovany Nokian Hakka Green, ktery nabizi vysokou odolnost proti opotrebeni, zajistuje bezpecnou a pohodlnou jizdu ve vsech silnicnich a povetrnostnich podminekach. Kazda pneumatika zprostredkuje stejne prukopnicke dovednosti a ucta k zivotnimu prostredi.
Nova Nokian Hakka Green- letni pneumatika jedinecne kombinuje potreby ridicu na severnich silnicich. Setrna k zivotnimu prostredi, predstavuje vynikajici prilnavost a jizdni odpoved, spolehlive se zabyva ve vsech letnich podminkach: hruby a horky asfalt, mokra silnice po intenzivnim desti a stale chladici pocasi. Extremne nizky valivy odpor znamena, ze Hakka Green vali lehce, setri palivo a zivotni prostredi.
Nokian Hakka Green ma valivy odpor, ktery je o 15 procent nizsi, nez je Nokian Hakka H, +#8203,+#8203,jeho test-vitezny predchudce, coz znamena, ze temer 3 procentni snizeni spotreby paliva. Ve srovnani s prumernymi letnimi pneumatikami, Hakka Green setri 5-8 procent v palivu, a zaroven vytvari mene emisi vyfukovych plynu.
Snizeni emisi CO2 z jizdy bude 106 kg. Pokud vsechny finske motoristy pouzivaji Nokian Hakka Green pneumatiky, by rocni uspory paliva se vice nez 114.000.000 l, coz odpovida 2077 zatizeni privesu.
Borovicovy olej stimuluje snadne rolovani.
Zadne kompromisy byly provedeny v pretrvavajici vyvoji jizdnich vlastnosti nove pneumatiky. Vyvoj byl zalozen na Nokian Hakka H, +#8203,+#8203,vice vitez testu, ktery ziskal chvalu, zejmena pro jeho nizky valivy odpor a spolehlive uchopeni. Superior manipulace a adhezni vlastnosti byly dale zdokonaleny na zkusebni drahy v severskych zemich, v Nemecku a Spanelsku. Vice kilometru, tissi jizdu.
Nokian Hakka novinka nabizi nizsi valivy odpor a vynikajici odolnost vuci opotrebeni v porovnani s jeho predchudci, diky mnoha technickym inovacim. V semi-kulate dutiny na stranach podelnych zeber, pripominajici golfovy micek vzor, chlazeni pneumatiky. Tento novy Silent Groove design snizuje odpor vzduchu a zajistuje lepsi kilometrovy vykon diky nizsi spotrebe paliva.
Strana konstrukce podelnych zeber slouzi k ovladani. Stabilni stavba tela a peclive vybrane materialy dale tlumi udery a vibrace, coz prispiva k prijemne tiche jizde s Nokian Hakka symbolem Green.
Pneumatiky, ktere jsou v dobrem stavu zvyseni bezpecnosti tim, ze podstatne snizuje moznost vzniku aquaplaningu. Krome DSI (Driving Safety Indicator) patentovany Pneumatiky Nokian, pneumatiky take vybaveny indikatorem aquaplaningu. Jeho kapicka symbol zmizi, kdyz jsou ponechany mene nez ctyri milimetry behounem, pripominajici ridice a zvysenym rizikem aquaplaningu. Pro male a stredni rodinny vozy.
Nařízení o označování pneumatik specifikuje požadavky na informace o spotřebě paliva, přilnavosti za mokra a vnějším hluku odvalování pneumatik. Kromě toho se odkazuje na zimní vlastnosti konkrétního produktu.
Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 1222/2009, které je v platnosti od 1. listopadu 2012, bylo revidováno a od 1. května 2021 bude nahrazeno nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2020/740; Od tohoto okamžiku nabírají platnost nové požadavky. Třídy hodnocení pro účinnost paliva, přilnavost za mokra a vnější hluk byly změněny a bylo upraveno rozložení štítku EU. Produktové listy výrobce uložené v databázi EU lze stáhnout prostřednictvím QR kódu uvedeného na štítku. Nově jsou také zahrnuty informace o přilnavosti na sněhu a přilnavosti na ledu u pneumatik, které tato kritéria splňují.
Z nařízení jsou vyňaty následující pneumatiky: - Pneumatiky určené výhradně pro montáž na vozidla, která byla poprvé registrována před 1. říjnem 1990 - Protektorované pneumatiky (dokud neproběhne odpovídající rozšíření nařízení (EU) 2020/740) - Profesionální terénní (offroad) pneumatiky - Závodní pneumatiky - Pneumatiky s přídavnými zařízeními pro zlepšení trakce (např. pneumatiky s hroty) - Nouzové pneumatiky typu T - Pneumatiky s povolenou rychlostí nižší než 80 km/h - Pneumatiky pro ráfky se jmenovitým průměrem ≤ 254 mm nebo ≥ 635 mm
Přehled kritérií a tříd hodnocení
účinnost paliva
Spotřeba paliva je závislá na valivém odporu pneumatik, vozidle samotném, jízdních podmínkách a řidičově stylu jízdy. Naměřený valivý odpor (koeficient valivého odporu) pneumatiky se dělí do tříd A (nejvyšší účinnost) až E (nejnižší účinnost).
Pokud je vozidlo kompletně vybaveno pneumatikami třídy A, je možné dosáhnout snížení spotřeby až o 7,5 %* ve srovnání s pneumatikami třídy E. V případě užitkových vozů může být snížení spotřeby ještě vyšší. (Zdroj: Evropská komise, Pokyny pro posuzování dopadů * při měření v souladu s testovacími metodami stanovenými v nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2020/740)
Poznámka: Spotřeba paliva závisí do značné míry na vašem stylu jízdy a lze ji výrazně snížit ekologickou jízdou. Pro zlepšení spotřeby paliva by měl být rovněž pravidelně kontrolován tlak v pneumatikách.
přilnavost za mokra
Přilnavost na mokru se dělí do tříd A (nejkratší brzdná dráha) až E (nejdelší brzdná dráha).
Je-li vůz vybaven pneumatikami třídy A, lze u něj oproti pneumatikám třídy E při brzdění z rychlosti 80 km/h zkrátit brzdnou dráhu až o 18 m (na vozovce s průměrnou přilnavostí).* *Zdroj: Hospodářský svaz německého gumárenského průmyslu (Wirtschaftsverband der deutschen Kautschukindustrie e.V.)
Poznámka: Bezpečnost provozu závisí do značné míry na vašem stylu jízdy. Vždy musí být pozorovány a vyhodnocovány brzdné dráhy. Pro zlepšení přilnavosti za mokra by měl být rovněž pravidelně kontrolován tlak v pneumatikách.
Vnější hluk odvalování
Hluk vydávaný pneumatikou ovlivňuje celkový objem vozidla a má vliv nejen na váš vlastní jízdní komfort, ale také na hlukovou zátěž prostředí. Na EU štítku pneumatiky je vnější hluk odvalování rozdělen do tříd A (nejnižší hluk odvalování) až C (nejvyšší hluk odvalování). Měření je prováděno v decibelech (dB) a je porovnáno s evropskými mezními hodnotami emisí hluku pro vnější hluk odvalování pneumatik.
A Piktogram s klasifikací „A“ označuje, že vnější hluk odvalování pneumatiky je o více než 3 dB pod limitní hodnotou EU platnou do roku 2016. B Klasifikace „B“ znamená, že vnější hluk odvalování pneumatiky je až o 3 dB nižší nebo roven limitní hodnotě EU platné do roku 2016. C Klasifikace „C“ označuje překročení stanovené limitní hodnoty.
Značka
Nokian
Řada modelu
Hakka Green
Dimension
185/65 R14 86H
Šířka
185
Tyre profile
65
Construction type
R
Velikost pneumatiky
14
Zátěžový index
86
Rychlostní index
(H)
With/Without Valve (TT/TL)
Pneumatika vyžaduje duší
M/C
Ne
*Uvedené ceny jsou za jeden kus (pokud není uvedeno jinak) a včetně DPH. Doprava zdarma při doručení 2 a více kusů na území České republiky.
**Více než 90% našich zakázek se dostane k zákazníkovi v určeném termínu dodání.