Díky novému dezénu zaměřenému na bezpečnost si pneumatika MICHELIN Primacy4 udržuje maximální schopnost odvádět vodu pryč z povrchu pneumatiky, i když má zbývající hloubku běhounu 2 mm. Nový dezén poskytuje o 22 % více prořezaných ploch pro efektivnější odvod vody.(4) Nejnovější generace vysokovýkonné směsi pryže
Díky nejnovější generaci vysokovýkonné směsi pryže zaručuje pneumatika MICHELIN Primacy4 výjimečné brzdné výkony na mokrém povrchu, když je nová i s hloubkou běhounu 2 mm, a přitom si uchovává maximální možnou životnost.
Inovativní indikátor opotřebení
Pro snazší sledování stavu pneumatiky MICHELIN Primacy4 se na běhounu nachází indikátor opotřebení, který vám pomůže rozpoznat, kdy je třeba vaši pneumatiku vyměnit.
(1)Opotřebenou pneumatikou se rozumí pneumatika se zbývající hloubkou běhounu 2 mm. Jak nová pneumatika MICHELIN PRIMACY 4, tak s hloubkou běhounu 2 mm, rozměr 205/55 R16 91V, prokazuje přilnavost na mokrém povrchu nad limitem evropského nařízení R117.
(2) Test brzdění na mokru z rychlosti 80 km/h do rychlosti 20 km/h uskutečněný v červnu a červenci 2017 na žádost společnosti Michelin organizací TÜV SÜD na pneumatikách s rozměrem 205/55 R16 91V obutých na vozidle VW Golf 7. Test porovnával pneumatiku MICHELIN PRIMACY 4 s konkurenčními pneumatikami BRIDGESTONE TURANZA T001 EVO; CONTINENTAL PREMIUM CONTACT 5; DUNLOP BLURESPONSE; GOODYEAR EFFICIENT GRIP PERFORMANCE a PIRELLI CINTURATO P7 BLUE.
(3) Test uskutečněný v červnu a červenci 2017 na žádost společnosti Michelin testovacím centrem DEKRA na pneumatikách s rozměrem 205/55 R16 91V obutých na vozidle VW Golf 7. Test porovnával pneumatiku MICHELIN PRIMACY 4 s konkurenčními pneumatikami BRIDGESTONE TURANZA T001 EVO; CONTINENTAL PREMIUM CONTACT 5; DUNLOP BLURESPONSE; GOODYEAR EFFICIENT GRIP PERFORMANCE a PIRELLI CINTURATO P7 BLUE. Test životnosti v průměrném reálném užití (D50) na vzdálenosti 10.000 km a s odhadovanou životností při hloubce běhounu 1,6 mm.
(4) Po celé ploše dezénu, když má pneumatika zbývající hloubku běhounu 2 mm. V porovnání se standardním dezénem pneumatiky MICHELIN Primacy 3.
Nařízení o označování pneumatik specifikuje požadavky na informace o spotřebě paliva, přilnavosti za mokra a vnějším hluku odvalování pneumatik. Kromě toho se odkazuje na zimní vlastnosti konkrétního produktu.
Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 1222/2009, které je v platnosti od 1. listopadu 2012, bylo revidováno a od 1. května 2021 bude nahrazeno nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2020/740; Od tohoto okamžiku nabírají platnost nové požadavky. Třídy hodnocení pro účinnost paliva, přilnavost za mokra a vnější hluk byly změněny a bylo upraveno rozložení štítku EU. Produktové listy výrobce uložené v databázi EU lze stáhnout prostřednictvím QR kódu uvedeného na štítku. Nově jsou také zahrnuty informace o přilnavosti na sněhu a přilnavosti na ledu u pneumatik, které tato kritéria splňují.
Z nařízení jsou vyňaty následující pneumatiky: - Pneumatiky určené výhradně pro montáž na vozidla, která byla poprvé registrována před 1. říjnem 1990 - Protektorované pneumatiky (dokud neproběhne odpovídající rozšíření nařízení (EU) 2020/740) - Profesionální terénní (offroad) pneumatiky - Závodní pneumatiky - Pneumatiky s přídavnými zařízeními pro zlepšení trakce (např. pneumatiky s hroty) - Nouzové pneumatiky typu T - Pneumatiky s povolenou rychlostí nižší než 80 km/h - Pneumatiky pro ráfky se jmenovitým průměrem ≤ 254 mm nebo ≥ 635 mm
Přehled kritérií a tříd hodnocení
účinnost paliva
Spotřeba paliva je závislá na valivém odporu pneumatik, vozidle samotném, jízdních podmínkách a řidičově stylu jízdy. Naměřený valivý odpor (koeficient valivého odporu) pneumatiky se dělí do tříd A (nejvyšší účinnost) až E (nejnižší účinnost).
Pokud je vozidlo kompletně vybaveno pneumatikami třídy A, je možné dosáhnout snížení spotřeby až o 7,5 %* ve srovnání s pneumatikami třídy E. V případě užitkových vozů může být snížení spotřeby ještě vyšší. (Zdroj: Evropská komise, Pokyny pro posuzování dopadů * při měření v souladu s testovacími metodami stanovenými v nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2020/740)
Poznámka: Spotřeba paliva závisí do značné míry na vašem stylu jízdy a lze ji výrazně snížit ekologickou jízdou. Pro zlepšení spotřeby paliva by měl být rovněž pravidelně kontrolován tlak v pneumatikách.
přilnavost za mokra
Přilnavost na mokru se dělí do tříd A (nejkratší brzdná dráha) až E (nejdelší brzdná dráha).
Je-li vůz vybaven pneumatikami třídy A, lze u něj oproti pneumatikám třídy E při brzdění z rychlosti 80 km/h zkrátit brzdnou dráhu až o 18 m (na vozovce s průměrnou přilnavostí).* *Zdroj: Hospodářský svaz německého gumárenského průmyslu (Wirtschaftsverband der deutschen Kautschukindustrie e.V.)
Poznámka: Bezpečnost provozu závisí do značné míry na vašem stylu jízdy. Vždy musí být pozorovány a vyhodnocovány brzdné dráhy. Pro zlepšení přilnavosti za mokra by měl být rovněž pravidelně kontrolován tlak v pneumatikách.
Vnější hluk odvalování
Hluk vydávaný pneumatikou ovlivňuje celkový objem vozidla a má vliv nejen na váš vlastní jízdní komfort, ale také na hlukovou zátěž prostředí. Na EU štítku pneumatiky je vnější hluk odvalování rozdělen do tříd A (nejnižší hluk odvalování) až C (nejvyšší hluk odvalování). Měření je prováděno v decibelech (dB) a je porovnáno s evropskými mezními hodnotami emisí hluku pro vnější hluk odvalování pneumatik.
A Piktogram s klasifikací „A“ označuje, že vnější hluk odvalování pneumatiky je o více než 3 dB pod limitní hodnotou EU platnou do roku 2016. B Klasifikace „B“ znamená, že vnější hluk odvalování pneumatiky je až o 3 dB nižší nebo roven limitní hodnotě EU platné do roku 2016. C Klasifikace „C“ označuje překročení stanovené limitní hodnoty.
Obchodní hodnocení
Profil:Primacy 4
Datum recenze
Testovací zařízení
Rozměry
Text recenze
Hodnocení recenze
Pečeť
02/2020
Auto Zeitung
205/55 R16 94H XL
Highly recommended
Primacy4 recenze pneumatik
Průměr na základě 535 výsledků testů
Přilnavost v suchých podmínkách
Brzdění v suchých podmínkách
Přilnavost ve vlhkých podmínkách
Brzdění za mokra
Přilnavost ve sněhu
Komfort při jízdě
Vnitřní hladina hluku
Opotřebení pneumatik
Spotřeba paliva
Ujeté kilometry
13 179
12.03.2022odJiri Klidna jizda nizsi rychlostí. Pneu jsou hlucnejsi hlavne na drsnem asfaltu
Vize našich zakladatelů Edouard a André Michelin, provázela vývoj značky Michelin více než 125 let: učinila jednoduché, bezpečné a nejpohodlnější jizdy – první s inovačními pneumatiky a disky, následované silničních map, cestovních průvodců a příspěvků k zlepšení dopravní infrastruktury. Along with this comes a strong engagement with the environment, as modern mobility must be sustainable and not detrimental to the environment.
Každý rok Michelin Group vyrábí více než 178 milionů pneumatik v 68 výrobních závodech v 17 zemích, a to provozuje prodejní sítě ve více než 170 zemích. Nabídka produktů je velmi široka: od bicyklu, osobního automobilu, kamionu, motocyklu, traktorové pneumatiky a pneumatiky pro 5-tunových zemních strojů. Michelin zaměstnává 111,700 lidí po celém světě a vlastní jednu z nejstarších a nejznámějších značek na světě - legendární Michelin Man.
Cílený rozvoj: Michelin Total Performance
Při vývoji nových výrobků Michelin věrně sleduje koncept "Michelin Total Performance", opírající se o přísný standard, vždycky sdružující řadu výkonnostních charakteristik pneumatik, k dosažení optimálních výsledků. Sledujeme tuto filozofíi nejen ve vývoji našich standardních produktů, ale také v motoristickém sportu. Četné technické inovace zmírnit zátěž na životní prostředí, řidiče a podniky. Skrytý z dohledu v šachtách pneumatik, vzorů běhounu a pryžových směsí, po celou dobu jejích života, pneumatiky MICHELIN vykazují jejích plný potenciál: oni nabízejí vynikající přilnavost, dlouhou životnost a sníženou spotřebu paliva díky jejich nízkým valivým odporem.
Aby bylo možné lépe porozumět podmínkám, kterým jsou pneumatiky vystaveny během každodenníkaždodenním používání, v létě roku 2014, Michelin začal jedinečný výzkumný projekt - Lab Road Usage. Vozidla od 3.000 řidičů v Evropě byly vybaveny speciálními měřících zařízení pro záznam údajů o používání pneumatik. Tyto cenné výsledky jsou použity při vývoji budoucích modelů pneumatik, což je vhodnější pro potřeby skutečných řidičů.