Nový směrový dezén zajišťuje vynikající výkony na suchém, mokrém a zasněženém povrchu. Symetrický dezén se středovou drážkou pro větší odolnost vůči aquaplaningu zajišťuje optimální výkony na suché, mokré a zasněžené silnici.
Směs pryže nové generace zvyšuje přilnavost na mokrém, suchém a zasněženém povrchu. Inovativní směs pryže s novými funkčními polymery zvyšuje přilnavost na mokré, suché a zasněžené silnici.
Nová směs pryže vrstvy pod běhounem pro menší spotřebu paliva Nová směs pryže minimalizuje ztrátu energie v oblasti koruny a snižuje tak valivý odpor.
Sametový efekt na bočnici Sametový efekt na vnější bočnici působivě zvýrazní váš vůz.
Nařízení o označování pneumatik specifikuje požadavky na informace o spotřebě paliva, přilnavosti za mokra a vnějším hluku odvalování pneumatik. Kromě toho se odkazuje na zimní vlastnosti konkrétního produktu.
Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 1222/2009, které je v platnosti od 1. listopadu 2012, bylo revidováno a od 1. května 2021 bude nahrazeno nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2020/740; Od tohoto okamžiku nabírají platnost nové požadavky. Třídy hodnocení pro účinnost paliva, přilnavost za mokra a vnější hluk byly změněny a bylo upraveno rozložení štítku EU. Produktové listy výrobce uložené v databázi EU lze stáhnout prostřednictvím QR kódu uvedeného na štítku. Nově jsou také zahrnuty informace o přilnavosti na sněhu a přilnavosti na ledu u pneumatik, které tato kritéria splňují.
Z nařízení jsou vyňaty následující pneumatiky: - Pneumatiky určené výhradně pro montáž na vozidla, která byla poprvé registrována před 1. říjnem 1990 - Protektorované pneumatiky (dokud neproběhne odpovídající rozšíření nařízení (EU) 2020/740) - Profesionální terénní (offroad) pneumatiky - Závodní pneumatiky - Pneumatiky s přídavnými zařízeními pro zlepšení trakce (např. pneumatiky s hroty) - Nouzové pneumatiky typu T - Pneumatiky s povolenou rychlostí nižší než 80 km/h - Pneumatiky pro ráfky se jmenovitým průměrem ≤ 254 mm nebo ≥ 635 mm
Přehled kritérií a tříd hodnocení
účinnost paliva
Spotřeba paliva je závislá na valivém odporu pneumatik, vozidle samotném, jízdních podmínkách a řidičově stylu jízdy. Naměřený valivý odpor (koeficient valivého odporu) pneumatiky se dělí do tříd A (nejvyšší účinnost) až E (nejnižší účinnost).
Pokud je vozidlo kompletně vybaveno pneumatikami třídy A, je možné dosáhnout snížení spotřeby až o 7,5 %* ve srovnání s pneumatikami třídy E. V případě užitkových vozů může být snížení spotřeby ještě vyšší. (Zdroj: Evropská komise, Pokyny pro posuzování dopadů * při měření v souladu s testovacími metodami stanovenými v nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2020/740)
Poznámka: Spotřeba paliva závisí do značné míry na vašem stylu jízdy a lze ji výrazně snížit ekologickou jízdou. Pro zlepšení spotřeby paliva by měl být rovněž pravidelně kontrolován tlak v pneumatikách.
přilnavost za mokra
Přilnavost na mokru se dělí do tříd A (nejkratší brzdná dráha) až E (nejdelší brzdná dráha).
Je-li vůz vybaven pneumatikami třídy A, lze u něj oproti pneumatikám třídy E při brzdění z rychlosti 80 km/h zkrátit brzdnou dráhu až o 18 m (na vozovce s průměrnou přilnavostí).* *Zdroj: Hospodářský svaz německého gumárenského průmyslu (Wirtschaftsverband der deutschen Kautschukindustrie e.V.)
Poznámka: Bezpečnost provozu závisí do značné míry na vašem stylu jízdy. Vždy musí být pozorovány a vyhodnocovány brzdné dráhy. Pro zlepšení přilnavosti za mokra by měl být rovněž pravidelně kontrolován tlak v pneumatikách.
Vnější hluk odvalování
Hluk vydávaný pneumatikou ovlivňuje celkový objem vozidla a má vliv nejen na váš vlastní jízdní komfort, ale také na hlukovou zátěž prostředí. Na EU štítku pneumatiky je vnější hluk odvalování rozdělen do tříd A (nejnižší hluk odvalování) až C (nejvyšší hluk odvalování). Měření je prováděno v decibelech (dB) a je porovnáno s evropskými mezními hodnotami emisí hluku pro vnější hluk odvalování pneumatik.
A Piktogram s klasifikací „A“ označuje, že vnější hluk odvalování pneumatiky je o více než 3 dB pod limitní hodnotou EU platnou do roku 2016. B Klasifikace „B“ znamená, že vnější hluk odvalování pneumatiky je až o 3 dB nižší nebo roven limitní hodnotě EU platné do roku 2016. C Klasifikace „C“ označuje překročení stanovené limitní hodnoty.
Obchodní hodnocení
Profil:Pilot Alpin 5
Datum recenze
Testovací zařízení
Rozměry
Text recenze
Hodnocení recenze
Pečeť
10/2021
Tyre Reviews
295/30 R21 102W XL, MO1
Highly recommended
Značka
Michelin
Řada modelu
Pilot Alpin 5
Dimension
295/30 R21 102W XL, MO1
Šířka
295
Tyre profile
30
Construction type
R
Velikost pneumatiky
21
Zátěžový index
102
Rychlostní index
(W)
With/Without Valve (TT/TL)
Pneumatika vyžaduje duší
M/C
Ne
Michelin - vezmeme Vás dále.
Vize našich zakladatelů Edouard a André Michelin, provázela vývoj značky Michelin více než 125 let: učinila jednoduché, bezpečné a nejpohodlnější jizdy – první s inovačními pneumatiky a disky, následované silničních map, cestovních průvodců a příspěvků k zlepšení dopravní infrastruktury. Along with this comes a strong engagement with the environment, as modern mobility must be sustainable and not detrimental to the environment.
Každý rok Michelin Group vyrábí více než 178 milionů pneumatik v 68 výrobních závodech v 17 zemích, a to provozuje prodejní sítě ve více než 170 zemích. Nabídka produktů je velmi široka: od bicyklu, osobního automobilu, kamionu, motocyklu, traktorové pneumatiky a pneumatiky pro 5-tunových zemních strojů. Michelin zaměstnává 111,700 lidí po celém světě a vlastní jednu z nejstarších a nejznámějších značek na světě - legendární Michelin Man.
Cílený rozvoj: Michelin Total Performance
Při vývoji nových výrobků Michelin věrně sleduje koncept "Michelin Total Performance", opírající se o přísný standard, vždycky sdružující řadu výkonnostních charakteristik pneumatik, k dosažení optimálních výsledků. Sledujeme tuto filozofíi nejen ve vývoji našich standardních produktů, ale také v motoristickém sportu. Četné technické inovace zmírnit zátěž na životní prostředí, řidiče a podniky. Skrytý z dohledu v šachtách pneumatik, vzorů běhounu a pryžových směsí, po celou dobu jejích života, pneumatiky MICHELIN vykazují jejích plný potenciál: oni nabízejí vynikající přilnavost, dlouhou životnost a sníženou spotřebu paliva díky jejich nízkým valivým odporem.
Aby bylo možné lépe porozumět podmínkám, kterým jsou pneumatiky vystaveny během každodenníkaždodenním používání, v létě roku 2014, Michelin začal jedinečný výzkumný projekt - Lab Road Usage. Vozidla od 3.000 řidičů v Evropě byly vybaveny speciálními měřících zařízení pro záznam údajů o používání pneumatik. Tyto cenné výsledky jsou použity při vývoji budoucích modelů pneumatik, což je vhodnější pro potřeby skutečných řidičů.
*Uvedené ceny jsou za jeden kus (pokud není uvedeno jinak) a včetně DPH. Doprava zdarma při doručení 2 a více kusů na území České republiky.
**Více než 90% našich zakázek se dostane k zákazníkovi v určeném termínu dodání.