Pneumatika určená pro rodinné vozy střední třídy, jednoprostorové a malé městské vozy. Jízda se zárukou maximální bezpečnosti o jednu zimu déle.
Výhody produktu:
O 10 % efektivnější rozjezd(1) O 5 % kratší brzdná dráha(2) Vydrží o jednu zimu déle(3)
Technologie:
MICHELIN Full Active Tread
Helio Compound +
Inovace MICHELIN
Energetická úspornost
Zákonná ustanovení: (1) Ve srovnání s předchozí generací pneumatik na zledovatělém, zasněženém a mokrém povrchu. Testy uskutečněné v roce 2010 nezávislou zkušební organizací TÜV SÜD na pneumatikách 195/65 R 15 T a 205/55 R 16 H; další testy interního charakteru. (2) Ve srovnání s předchozí generací pneumatik, na zledovatělém, zasněženém či mokrém povrchu. Testy uskutečněné v roce 2010 nezávislou zkušební organizací TÜV SÜD na pneumatikách 195/65 R 15 T a 205/55 R 16 H; další testy interního charakteru. (3)Průměrně vydrží pneumatika MICHELIN Alpin o 35% déle než ostatní konkurenční produkty.na evropském trhu, dle TÜV SÜD 2010 a 2011 na rozměrech 175/65 R 14 T,195/65 R 15 T, 205/55 R 16 H a 225/45 R 17 V. Dostupné pneumatiky zakoupené na evropském maloobchodním trhu na konci roku 2009 a a na konci roku 2010. (4) Z hlediska kilometrové životnosti a energetické úspornosti. (5) Výpočet na základě testů valivého odporu uskutečněných nezávislou organizací TÜV SÜD Automotive v roce 2008 a 2009.
Nařízení o označování pneumatik specifikuje požadavky na informace o spotřebě paliva, přilnavosti za mokra a vnějším hluku odvalování pneumatik. Kromě toho se odkazuje na zimní vlastnosti konkrétního produktu.
Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 1222/2009, které je v platnosti od 1. listopadu 2012, bylo revidováno a od 1. května 2021 bude nahrazeno nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2020/740; Od tohoto okamžiku nabírají platnost nové požadavky. Třídy hodnocení pro účinnost paliva, přilnavost za mokra a vnější hluk byly změněny a bylo upraveno rozložení štítku EU. Produktové listy výrobce uložené v databázi EU lze stáhnout prostřednictvím QR kódu uvedeného na štítku. Nově jsou také zahrnuty informace o přilnavosti na sněhu a přilnavosti na ledu u pneumatik, které tato kritéria splňují.
Z nařízení jsou vyňaty následující pneumatiky: - Pneumatiky určené výhradně pro montáž na vozidla, která byla poprvé registrována před 1. říjnem 1990 - Protektorované pneumatiky (dokud neproběhne odpovídající rozšíření nařízení (EU) 2020/740) - Profesionální terénní (offroad) pneumatiky - Závodní pneumatiky - Pneumatiky s přídavnými zařízeními pro zlepšení trakce (např. pneumatiky s hroty) - Nouzové pneumatiky typu T - Pneumatiky s povolenou rychlostí nižší než 80 km/h - Pneumatiky pro ráfky se jmenovitým průměrem ≤ 254 mm nebo ≥ 635 mm
Přehled kritérií a tříd hodnocení
účinnost paliva
Spotřeba paliva je závislá na valivém odporu pneumatik, vozidle samotném, jízdních podmínkách a řidičově stylu jízdy. Naměřený valivý odpor (koeficient valivého odporu) pneumatiky se dělí do tříd A (nejvyšší účinnost) až E (nejnižší účinnost).
Pokud je vozidlo kompletně vybaveno pneumatikami třídy A, je možné dosáhnout snížení spotřeby až o 7,5 %* ve srovnání s pneumatikami třídy E. V případě užitkových vozů může být snížení spotřeby ještě vyšší. (Zdroj: Evropská komise, Pokyny pro posuzování dopadů * při měření v souladu s testovacími metodami stanovenými v nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2020/740)
Poznámka: Spotřeba paliva závisí do značné míry na vašem stylu jízdy a lze ji výrazně snížit ekologickou jízdou. Pro zlepšení spotřeby paliva by měl být rovněž pravidelně kontrolován tlak v pneumatikách.
přilnavost za mokra
Přilnavost na mokru se dělí do tříd A (nejkratší brzdná dráha) až E (nejdelší brzdná dráha).
Je-li vůz vybaven pneumatikami třídy A, lze u něj oproti pneumatikám třídy E při brzdění z rychlosti 80 km/h zkrátit brzdnou dráhu až o 18 m (na vozovce s průměrnou přilnavostí).* *Zdroj: Hospodářský svaz německého gumárenského průmyslu (Wirtschaftsverband der deutschen Kautschukindustrie e.V.)
Poznámka: Bezpečnost provozu závisí do značné míry na vašem stylu jízdy. Vždy musí být pozorovány a vyhodnocovány brzdné dráhy. Pro zlepšení přilnavosti za mokra by měl být rovněž pravidelně kontrolován tlak v pneumatikách.
Vnější hluk odvalování
Hluk vydávaný pneumatikou ovlivňuje celkový objem vozidla a má vliv nejen na váš vlastní jízdní komfort, ale také na hlukovou zátěž prostředí. Na EU štítku pneumatiky je vnější hluk odvalování rozdělen do tříd A (nejnižší hluk odvalování) až C (nejvyšší hluk odvalování). Měření je prováděno v decibelech (dB) a je porovnáno s evropskými mezními hodnotami emisí hluku pro vnější hluk odvalování pneumatik.
A Piktogram s klasifikací „A“ označuje, že vnější hluk odvalování pneumatiky je o více než 3 dB pod limitní hodnotou EU platnou do roku 2016. B Klasifikace „B“ znamená, že vnější hluk odvalování pneumatiky je až o 3 dB nižší nebo roven limitní hodnotě EU platné do roku 2016. C Klasifikace „C“ označuje překročení stanovené limitní hodnoty.
Značka
Michelin
Řada modelu
Alpin A4
Dimension
215/40 R17 87V XL
Šířka
215
Tyre profile
40
Construction type
R
Velikost pneumatiky
17
Zátěžový index
87
Rychlostní index
(V)
With/Without Valve (TT/TL)
Pneumatika vyžaduje duší
M/C
Ne
*Uvedené ceny jsou za jeden kus (pokud není uvedeno jinak) a včetně DPH. Doprava zdarma při doručení 2 a více kusů na území České republiky.
**Více než 90% našich zakázek se dostane k zákazníkovi v určeném termínu dodání.