Emoce a výkony v dokonalé harmonii Pneumatika ztělesňující prvotřídní výkony s pohodlnou a bezpečnou jízdou.
Dezén pneumatiky
Vykrojená drážka Vykrojená vnější drážka pneumatiky Ventus S1 evo3 zajišťuje lepší přilnavost na mokru a zvyšuje odolnost vůči akvaplaningu na hladkých površích. To zlepšuje výkony a ovladatelnost za deště při současném zachování výkonů na suchu.
Vysoce tuhé vnější bloky Širší ramenní bloky pro lepší přilnavost v extrémní zátěži. Maximální přilnavost v zatáčkách zajišťuje vrstva nárazníkových pásů z aramidových vláken, která za všech podmínek zaručuje stálý tvar styčné plochy a zvyšuje tak ovladatelnost na suchu o 15 %.
Vnitřní bloky Zlepšené výkony na mokru a vyšší odolnost vůči akvaplaningu díky většímu množství bloků pro zvýšený odvod vody.
Vnější bloky Optimalizovaný počet a tvar vnějších bloků zajišťuje potřebnou přilnavost pro snažší ovladatelnost na suchu a podílí se na snížení hlučnosti.
Konstrukce pneumatiky
Směs běhounu Nejmodernější technologie mísení pro běhounovou směs s obsahem přírodních pryskyřic a olejů. Ta zajišťuje potřebnou tuhost běhounu a vynikající výkony a stabilitu na mokrém povrchu.
Kryt nárazníkových pásů z aramidových vláken Zvyšuje tuhost pneumatiky a zlepšuje tak reakce pneumatiky.
Nařízení o označování pneumatik specifikuje požadavky na informace o spotřebě paliva, přilnavosti za mokra a vnějším hluku odvalování pneumatik. Kromě toho se odkazuje na zimní vlastnosti konkrétního produktu.
Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 1222/2009, které je v platnosti od 1. listopadu 2012, bylo revidováno a od 1. května 2021 bude nahrazeno nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2020/740; Od tohoto okamžiku nabírají platnost nové požadavky. Třídy hodnocení pro účinnost paliva, přilnavost za mokra a vnější hluk byly změněny a bylo upraveno rozložení štítku EU. Produktové listy výrobce uložené v databázi EU lze stáhnout prostřednictvím QR kódu uvedeného na štítku. Nově jsou také zahrnuty informace o přilnavosti na sněhu a přilnavosti na ledu u pneumatik, které tato kritéria splňují.
Z nařízení jsou vyňaty následující pneumatiky: - Pneumatiky určené výhradně pro montáž na vozidla, která byla poprvé registrována před 1. říjnem 1990 - Protektorované pneumatiky (dokud neproběhne odpovídající rozšíření nařízení (EU) 2020/740) - Profesionální terénní (offroad) pneumatiky - Závodní pneumatiky - Pneumatiky s přídavnými zařízeními pro zlepšení trakce (např. pneumatiky s hroty) - Nouzové pneumatiky typu T - Pneumatiky s povolenou rychlostí nižší než 80 km/h - Pneumatiky pro ráfky se jmenovitým průměrem ≤ 254 mm nebo ≥ 635 mm
Přehled kritérií a tříd hodnocení
účinnost paliva
Spotřeba paliva je závislá na valivém odporu pneumatik, vozidle samotném, jízdních podmínkách a řidičově stylu jízdy. Naměřený valivý odpor (koeficient valivého odporu) pneumatiky se dělí do tříd A (nejvyšší účinnost) až E (nejnižší účinnost).
Pokud je vozidlo kompletně vybaveno pneumatikami třídy A, je možné dosáhnout snížení spotřeby až o 7,5 %* ve srovnání s pneumatikami třídy E. V případě užitkových vozů může být snížení spotřeby ještě vyšší. (Zdroj: Evropská komise, Pokyny pro posuzování dopadů * při měření v souladu s testovacími metodami stanovenými v nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2020/740)
Poznámka: Spotřeba paliva závisí do značné míry na vašem stylu jízdy a lze ji výrazně snížit ekologickou jízdou. Pro zlepšení spotřeby paliva by měl být rovněž pravidelně kontrolován tlak v pneumatikách.
přilnavost za mokra
Přilnavost na mokru se dělí do tříd A (nejkratší brzdná dráha) až E (nejdelší brzdná dráha).
Je-li vůz vybaven pneumatikami třídy A, lze u něj oproti pneumatikám třídy E při brzdění z rychlosti 80 km/h zkrátit brzdnou dráhu až o 18 m (na vozovce s průměrnou přilnavostí).* *Zdroj: Hospodářský svaz německého gumárenského průmyslu (Wirtschaftsverband der deutschen Kautschukindustrie e.V.)
Poznámka: Bezpečnost provozu závisí do značné míry na vašem stylu jízdy. Vždy musí být pozorovány a vyhodnocovány brzdné dráhy. Pro zlepšení přilnavosti za mokra by měl být rovněž pravidelně kontrolován tlak v pneumatikách.
Vnější hluk odvalování
Hluk vydávaný pneumatikou ovlivňuje celkový objem vozidla a má vliv nejen na váš vlastní jízdní komfort, ale také na hlukovou zátěž prostředí. Na EU štítku pneumatiky je vnější hluk odvalování rozdělen do tříd A (nejnižší hluk odvalování) až C (nejvyšší hluk odvalování). Měření je prováděno v decibelech (dB) a je porovnáno s evropskými mezními hodnotami emisí hluku pro vnější hluk odvalování pneumatik.
A Piktogram s klasifikací „A“ označuje, že vnější hluk odvalování pneumatiky je o více než 3 dB pod limitní hodnotou EU platnou do roku 2016. B Klasifikace „B“ znamená, že vnější hluk odvalování pneumatiky je až o 3 dB nižší nebo roven limitní hodnotě EU platné do roku 2016. C Klasifikace „C“ označuje překročení stanovené limitní hodnoty.
Obchodní hodnocení
Profil:Ventus S1 Evo 3 K127
Datum recenze
Testovací zařízení
Rozměry
Text recenze
Hodnocení recenze
Pečeť
09/2021
Auto Express
235/40 R19 96W XL 4PR T0, SBL
Highly recommended A deserved first test win for Hankook. It really excelled in wet braking, but this was a great all-round performance.