Žádné roční období nenabízí tak rozmanité podmínky počasí jako zima. My vám však chceme pomoci se s nimi bezpečně vypořádat. Nová pneumatika WinterContact™ TS 870 P se vyznačuje chytrým profilem dezénu s vylepšenými lamelami, jež zajišťují vynikající záběrové vlastnosti na sněhu i ledu. Nové složení naší směsi CoolChili™ současně přináší optimalizovaný výkon za mokra, mimořádně nízký valivý odpor a vysoký kilometrový výkon, takže si každou jízdu v zimě budete moci užít s pocitem naprostého bezpečí – a to za jakýchkoli podmínek.
Chytrý profil dezénu s vylepšenými lamelami se stará o přesné řízení na sněhu i ledu.
Nové složení naší směsi CoolChili™ je zárukou vynikajícího výkonu za mokra.
Nízký valivý odpor přispívá k nízké spotřebě paliva a vysokému kilometrovému výkonu.
Nařízení o označování pneumatik specifikuje požadavky na informace o spotřebě paliva, přilnavosti za mokra a vnějším hluku odvalování pneumatik. Kromě toho se odkazuje na zimní vlastnosti konkrétního produktu.
Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 1222/2009, které je v platnosti od 1. listopadu 2012, bylo revidováno a od 1. května 2021 bude nahrazeno nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2020/740; Od tohoto okamžiku nabírají platnost nové požadavky. Třídy hodnocení pro účinnost paliva, přilnavost za mokra a vnější hluk byly změněny a bylo upraveno rozložení štítku EU. Produktové listy výrobce uložené v databázi EU lze stáhnout prostřednictvím QR kódu uvedeného na štítku. Nově jsou také zahrnuty informace o přilnavosti na sněhu a přilnavosti na ledu u pneumatik, které tato kritéria splňují.
Z nařízení jsou vyňaty následující pneumatiky: - Pneumatiky určené výhradně pro montáž na vozidla, která byla poprvé registrována před 1. říjnem 1990 - Protektorované pneumatiky (dokud neproběhne odpovídající rozšíření nařízení (EU) 2020/740) - Profesionální terénní (offroad) pneumatiky - Závodní pneumatiky - Pneumatiky s přídavnými zařízeními pro zlepšení trakce (např. pneumatiky s hroty) - Nouzové pneumatiky typu T - Pneumatiky s povolenou rychlostí nižší než 80 km/h - Pneumatiky pro ráfky se jmenovitým průměrem ≤ 254 mm nebo ≥ 635 mm
Přehled kritérií a tříd hodnocení
účinnost paliva
Spotřeba paliva je závislá na valivém odporu pneumatik, vozidle samotném, jízdních podmínkách a řidičově stylu jízdy. Naměřený valivý odpor (koeficient valivého odporu) pneumatiky se dělí do tříd A (nejvyšší účinnost) až E (nejnižší účinnost).
Pokud je vozidlo kompletně vybaveno pneumatikami třídy A, je možné dosáhnout snížení spotřeby až o 7,5 %* ve srovnání s pneumatikami třídy E. V případě užitkových vozů může být snížení spotřeby ještě vyšší. (Zdroj: Evropská komise, Pokyny pro posuzování dopadů * při měření v souladu s testovacími metodami stanovenými v nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2020/740)
Poznámka: Spotřeba paliva závisí do značné míry na vašem stylu jízdy a lze ji výrazně snížit ekologickou jízdou. Pro zlepšení spotřeby paliva by měl být rovněž pravidelně kontrolován tlak v pneumatikách.
přilnavost za mokra
Přilnavost na mokru se dělí do tříd A (nejkratší brzdná dráha) až E (nejdelší brzdná dráha).
Je-li vůz vybaven pneumatikami třídy A, lze u něj oproti pneumatikám třídy E při brzdění z rychlosti 80 km/h zkrátit brzdnou dráhu až o 18 m (na vozovce s průměrnou přilnavostí).* *Zdroj: Hospodářský svaz německého gumárenského průmyslu (Wirtschaftsverband der deutschen Kautschukindustrie e.V.)
Poznámka: Bezpečnost provozu závisí do značné míry na vašem stylu jízdy. Vždy musí být pozorovány a vyhodnocovány brzdné dráhy. Pro zlepšení přilnavosti za mokra by měl být rovněž pravidelně kontrolován tlak v pneumatikách.
Vnější hluk odvalování
Hluk vydávaný pneumatikou ovlivňuje celkový objem vozidla a má vliv nejen na váš vlastní jízdní komfort, ale také na hlukovou zátěž prostředí. Na EU štítku pneumatiky je vnější hluk odvalování rozdělen do tříd A (nejnižší hluk odvalování) až C (nejvyšší hluk odvalování). Měření je prováděno v decibelech (dB) a je porovnáno s evropskými mezními hodnotami emisí hluku pro vnější hluk odvalování pneumatik.
A Piktogram s klasifikací „A“ označuje, že vnější hluk odvalování pneumatiky je o více než 3 dB pod limitní hodnotou EU platnou do roku 2016. B Klasifikace „B“ znamená, že vnější hluk odvalování pneumatiky je až o 3 dB nižší nebo roven limitní hodnotě EU platné do roku 2016. C Klasifikace „C“ označuje překročení stanovené limitní hodnoty.
Obchodní hodnocení
Profil:WinterContact TS 870 P
Datum recenze
Testovací zařízení
Rozměry
Text recenze
Hodnocení recenze
Pečeť
10/2023
AUTO BILD - sportscars
225/40 R18 92V XL EVc
Highly recommended
10/2021
Tyre Reviews
225/40 R18 92V XL EVc
Highly recommended
WinterContactTS870P recenze pneumatik
Průměr na základě 71 výsledků testů
Přilnavost v suchých podmínkách
Brzdění v suchých podmínkách
Přilnavost ve vlhkých podmínkách
Brzdění za mokra
Přilnavost ve sněhu
Komfort při jízdě
Vnitřní hladina hluku
Opotřebení pneumatik
Spotřeba paliva
Ujeté kilometry
7 449
23.03.2023odJiří Louda Jízdní vlastnosti bez výhrad, pneu jedou měkce a tiše.
18.03.2023odTomáš S pneumatikami se dá jezdit ostře jako kurva,když jsou ve verzi XL. Pokavať stoupne teplota nad 15°C tak už při hodně ostré jízdě trochu kloužou ale s jinými bych byl již dávno v pangejtu.
Voda,sníh,prudké manévry,sucho vše paráda.
18.03.2023odTomáš S pneumatikami se dá jezdit ostře jako kurva,když jsou ve verzi XL. Pokavať stoupne teplota nad 15°C tak už při hodně ostré jízdě trochu kloužou ale s jinými bych byl již dávno v pangejtu.
Voda,sníh,prudké manévry,sucho vše paráda.
08.03.2023odJarek Marušák Skvělé pneumatiky především za zimních podmínek