Vynikající výkon na sněhu pro mimořádné potěšení z jízdy Přilnavost a vzájemná souhra mají zásadní roli při trakci a akceleraci na zasněžených vozovkách. Díky speciální konstrukci trakčních příčných drážek zůstává dezén vždy flexibilní a lépe se přizpůsobí sněhem pokryté vozovce. Nově vytvořené sněžné lamely také zlepšují sběr a stlačení sněhu v hlavních obvodových drážkách. Tento kontakt značně zvyšuje trakci a komfort handlingu na sněhem pokrytých cestách.
Nejlepší brzdný výkon pro maximální bezpečí v zimě Tužší prvky dezénu zajišťují větší účinnost pneumatik na suchých zimních cestách, což vede k vyššímu brzdnému výkonu. Bloky dezénu jsou proto odděleny pouze tenkými bočními drážkami, které díky silám působícím během brzdění utváří tuhé žebro. Výsledkem je kratší brzdná dráha, a to obzvlášť při sportovním stylu jízdy v zimních podmínkách.
Skvělý handling na suchu pro přesné řízení Větší stopa vede k větší kontrole. Z toho důvodu byla pneumatika WinterContact TS 860 S vyvinuta s širšími a většími bloky na vnějším rameni, což zvýšilo její boční tuhost a zvětšilo styčnou plochu. Díky tomu poskytuje maximální kontrolu a přesnost řízení při zatáčení na suchých zimních cestách.
Výjimečně nízký valivý odpor pro snížení spotřeby paliva Díky kombinaci inovativní směsi, profilu a konstrukce snižuje pneumatika WinterContact TS860 S efektivně valivý odpor a zajišťuje tak úsporu paliva – a to bez toho, aby se tím ohrozila bezpečnost.
SSR - (Self Support Runflat)
Umožňuje jízdu rychlostí do 80 km/h s dojezdem 80 km i v případě defektu a ztráty tlaku Není nutné vozit náhradní kolo Kompatibilní se standardními ráfky Úspora paliva (váha 4 SSR pneu < 5 standardních pneu)
Nařízení o označování pneumatik specifikuje požadavky na informace o spotřebě paliva, přilnavosti za mokra a vnějším hluku odvalování pneumatik. Kromě toho se odkazuje na zimní vlastnosti konkrétního produktu.
Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 1222/2009, které je v platnosti od 1. listopadu 2012, bylo revidováno a od 1. května 2021 bude nahrazeno nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2020/740; Od tohoto okamžiku nabírají platnost nové požadavky. Třídy hodnocení pro účinnost paliva, přilnavost za mokra a vnější hluk byly změněny a bylo upraveno rozložení štítku EU. Produktové listy výrobce uložené v databázi EU lze stáhnout prostřednictvím QR kódu uvedeného na štítku. Nově jsou také zahrnuty informace o přilnavosti na sněhu a přilnavosti na ledu u pneumatik, které tato kritéria splňují.
Z nařízení jsou vyňaty následující pneumatiky: - Pneumatiky určené výhradně pro montáž na vozidla, která byla poprvé registrována před 1. říjnem 1990 - Protektorované pneumatiky (dokud neproběhne odpovídající rozšíření nařízení (EU) 2020/740) - Profesionální terénní (offroad) pneumatiky - Závodní pneumatiky - Pneumatiky s přídavnými zařízeními pro zlepšení trakce (např. pneumatiky s hroty) - Nouzové pneumatiky typu T - Pneumatiky s povolenou rychlostí nižší než 80 km/h - Pneumatiky pro ráfky se jmenovitým průměrem ≤ 254 mm nebo ≥ 635 mm
Přehled kritérií a tříd hodnocení
účinnost paliva
Spotřeba paliva je závislá na valivém odporu pneumatik, vozidle samotném, jízdních podmínkách a řidičově stylu jízdy. Naměřený valivý odpor (koeficient valivého odporu) pneumatiky se dělí do tříd A (nejvyšší účinnost) až E (nejnižší účinnost).
Pokud je vozidlo kompletně vybaveno pneumatikami třídy A, je možné dosáhnout snížení spotřeby až o 7,5 %* ve srovnání s pneumatikami třídy E. V případě užitkových vozů může být snížení spotřeby ještě vyšší. (Zdroj: Evropská komise, Pokyny pro posuzování dopadů * při měření v souladu s testovacími metodami stanovenými v nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2020/740)
Poznámka: Spotřeba paliva závisí do značné míry na vašem stylu jízdy a lze ji výrazně snížit ekologickou jízdou. Pro zlepšení spotřeby paliva by měl být rovněž pravidelně kontrolován tlak v pneumatikách.
přilnavost za mokra
Přilnavost na mokru se dělí do tříd A (nejkratší brzdná dráha) až E (nejdelší brzdná dráha).
Je-li vůz vybaven pneumatikami třídy A, lze u něj oproti pneumatikám třídy E při brzdění z rychlosti 80 km/h zkrátit brzdnou dráhu až o 18 m (na vozovce s průměrnou přilnavostí).* *Zdroj: Hospodářský svaz německého gumárenského průmyslu (Wirtschaftsverband der deutschen Kautschukindustrie e.V.)
Poznámka: Bezpečnost provozu závisí do značné míry na vašem stylu jízdy. Vždy musí být pozorovány a vyhodnocovány brzdné dráhy. Pro zlepšení přilnavosti za mokra by měl být rovněž pravidelně kontrolován tlak v pneumatikách.
Vnější hluk odvalování
Hluk vydávaný pneumatikou ovlivňuje celkový objem vozidla a má vliv nejen na váš vlastní jízdní komfort, ale také na hlukovou zátěž prostředí. Na EU štítku pneumatiky je vnější hluk odvalování rozdělen do tříd A (nejnižší hluk odvalování) až C (nejvyšší hluk odvalování). Měření je prováděno v decibelech (dB) a je porovnáno s evropskými mezními hodnotami emisí hluku pro vnější hluk odvalování pneumatik.
A Piktogram s klasifikací „A“ označuje, že vnější hluk odvalování pneumatiky je o více než 3 dB pod limitní hodnotou EU platnou do roku 2016. B Klasifikace „B“ znamená, že vnější hluk odvalování pneumatiky je až o 3 dB nižší nebo roven limitní hodnotě EU platné do roku 2016. C Klasifikace „C“ označuje překročení stanovené limitní hodnoty.
Značka
Continental
Řada modelu
WinterContact TS 860 S SSR
Dimension
255/55 R20 110H XL *, runflat
Šířka
255
Tyre profile
55
Construction type
R
Velikost pneumatiky
20
Zátěžový index
110
Rychlostní index
(H)
With/Without Valve (TT/TL)
Pneumatika vyžaduje duší
M/C
Ne
*Uvedené ceny jsou za jeden kus (pokud není uvedeno jinak) a včetně DPH. Doprava zdarma při doručení 2 a více kusů na území České republiky.
**Více než 90% našich zakázek se dostane k zákazníkovi v určeném termínu dodání.