ContiSportContact™ 5 P - maximální bezpečnost a skvělý požitek z jízdy pro sportovní vozidla.
Nejnovější inovace od expertů z Continentalu. Špičková pneumatika, která nabízí maximální bezpečí a potěšení z jízdy pro velmi rychlá a výkonná sportovní vozidla. U pneu ContiSportContact™ 5 P byly individuálně zakomponovány specifické požadavky pro přední a zadní nápravu. Díky precizní ovladatelnosti a maximálnímu záběru za všech podmínek dokáže zabezpečit plný přenos výkonu sportovního automobilu na vozovku. ContiSportContact™ 5 P nejen že rychle jede - dokáže i rychle zastavit. Proto ji doporučují přední experti. ContiSportContact™ 5 P je k dispozi v rozměrech od 18 palců výše. Pro velmi rychlá a výkonná sportovní vozidla. Maximální bezpečnost a skvělý požitek z jízdy pro sportovní vozidla. Pneumatiky s německou technologií, Continental nabízí prémiové pneumatiky s optimálním brzdným výkonem a bezpečností. Perfektní vedení, vyjímečný handling a krátká brzdná dráha díky 'black chilli' technologii. Vítěz testu letních pneumatik 2014 magazínu Auto Bild sportscars (testovaný rozměr: 255/40 R 19 a 285/35 R 19).
Přínosy:
Perfektní vedení v přímém směru a vyjímečný handling
Nejlepší adheze a maximální stabilita při zatáčení
Krátká brzdná dráha na mokré i suché vozovce
Individuálně zakomponovány specifické požadavky pro přední a zadní nápravu
Perfektní vedení v přímém směru a vyjímečný handling. Tuhý stabilní centrální pás, propojené dezénové bloky a asymetrický tvar dezénu zajišťují optimální obvodovou tuhost pneumatiky a snížený pohyb dezénu. Díky tomu dochází k přímému přenosu povelů z volantu na vozovku.
Nejlepší adheze a maximální stabilita při zatáčení. Flexibilní design 'makro-bloků' na vnější straně a pevný centrální obvodový pás zajišťují optimální přispůsobení povrchu vozovky. Kontaktní plocha se při extrémním zatáčení zvětšuje. Řidič tak získává vynikající odezvu pří jízdě 'na hraně', pneumatika poskytuje vynikající adhezi a maximální stabilitu.
Valivý odpor - optimalizovaný ‚cap & base‘ běhoun. Při řešení požadavků mezi valivým odporem a adhezí byly odděleny funkce cap & base běhounu u nové ContiSportContact 5 P. Je možné optimalizovat směs podběhounu se zaměřením na valivý odpor a zároveň maximalizovat adhezi směsi běhounu. Běhoun ‚cap‘, na vnější straně, zajišťuje dobrý záběr na mokru a krátkou brzdnou dráhu, zatímco podběhoun ‚base‘, na vnitřní straně, snižuje valivý odpor. Společně tak dosahují mnohem lepší adheze a nabízejí tak vysokou bezpečnost.
Krátká brzdná dráha na mokré i suché vozovce. Směs s vysoko-strukturními sazemi „racing carbon black“ se rychle přizpůsobuje mikro-nerovnostem povrchu. Povrchová vrstva směsi se při brzdění (akceleraci) rychle zahřeje a zvýší se tak přilnavost k povrchu vozovky. Zbytek směsi však zůstává tuhý a velmi stabilní. Vysoce adhezení pryskyřice podstatně zkracuje brzdnou dráhu na mokru či suchu díky velmi lepivému povrchu.
Nařízení o označování pneumatik specifikuje požadavky na informace o spotřebě paliva, přilnavosti za mokra a vnějším hluku odvalování pneumatik. Kromě toho se odkazuje na zimní vlastnosti konkrétního produktu.
Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 1222/2009, které je v platnosti od 1. listopadu 2012, bylo revidováno a od 1. května 2021 bude nahrazeno nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2020/740; Od tohoto okamžiku nabírají platnost nové požadavky. Třídy hodnocení pro účinnost paliva, přilnavost za mokra a vnější hluk byly změněny a bylo upraveno rozložení štítku EU. Produktové listy výrobce uložené v databázi EU lze stáhnout prostřednictvím QR kódu uvedeného na štítku. Nově jsou také zahrnuty informace o přilnavosti na sněhu a přilnavosti na ledu u pneumatik, které tato kritéria splňují.
Z nařízení jsou vyňaty následující pneumatiky: - Pneumatiky určené výhradně pro montáž na vozidla, která byla poprvé registrována před 1. říjnem 1990 - Protektorované pneumatiky (dokud neproběhne odpovídající rozšíření nařízení (EU) 2020/740) - Profesionální terénní (offroad) pneumatiky - Závodní pneumatiky - Pneumatiky s přídavnými zařízeními pro zlepšení trakce (např. pneumatiky s hroty) - Nouzové pneumatiky typu T - Pneumatiky s povolenou rychlostí nižší než 80 km/h - Pneumatiky pro ráfky se jmenovitým průměrem ≤ 254 mm nebo ≥ 635 mm
Přehled kritérií a tříd hodnocení
účinnost paliva
Spotřeba paliva je závislá na valivém odporu pneumatik, vozidle samotném, jízdních podmínkách a řidičově stylu jízdy. Naměřený valivý odpor (koeficient valivého odporu) pneumatiky se dělí do tříd A (nejvyšší účinnost) až E (nejnižší účinnost).
Pokud je vozidlo kompletně vybaveno pneumatikami třídy A, je možné dosáhnout snížení spotřeby až o 7,5 %* ve srovnání s pneumatikami třídy E. V případě užitkových vozů může být snížení spotřeby ještě vyšší. (Zdroj: Evropská komise, Pokyny pro posuzování dopadů * při měření v souladu s testovacími metodami stanovenými v nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2020/740)
Poznámka: Spotřeba paliva závisí do značné míry na vašem stylu jízdy a lze ji výrazně snížit ekologickou jízdou. Pro zlepšení spotřeby paliva by měl být rovněž pravidelně kontrolován tlak v pneumatikách.
přilnavost za mokra
Přilnavost na mokru se dělí do tříd A (nejkratší brzdná dráha) až E (nejdelší brzdná dráha).
Je-li vůz vybaven pneumatikami třídy A, lze u něj oproti pneumatikám třídy E při brzdění z rychlosti 80 km/h zkrátit brzdnou dráhu až o 18 m (na vozovce s průměrnou přilnavostí).* *Zdroj: Hospodářský svaz německého gumárenského průmyslu (Wirtschaftsverband der deutschen Kautschukindustrie e.V.)
Poznámka: Bezpečnost provozu závisí do značné míry na vašem stylu jízdy. Vždy musí být pozorovány a vyhodnocovány brzdné dráhy. Pro zlepšení přilnavosti za mokra by měl být rovněž pravidelně kontrolován tlak v pneumatikách.
Vnější hluk odvalování
Hluk vydávaný pneumatikou ovlivňuje celkový objem vozidla a má vliv nejen na váš vlastní jízdní komfort, ale také na hlukovou zátěž prostředí. Na EU štítku pneumatiky je vnější hluk odvalování rozdělen do tříd A (nejnižší hluk odvalování) až C (nejvyšší hluk odvalování). Měření je prováděno v decibelech (dB) a je porovnáno s evropskými mezními hodnotami emisí hluku pro vnější hluk odvalování pneumatik.
A Piktogram s klasifikací „A“ označuje, že vnější hluk odvalování pneumatiky je o více než 3 dB pod limitní hodnotou EU platnou do roku 2016. B Klasifikace „B“ znamená, že vnější hluk odvalování pneumatiky je až o 3 dB nižší nebo roven limitní hodnotě EU platné do roku 2016. C Klasifikace „C“ označuje překročení stanovené limitní hodnoty.
Značka
Continental
Řada modelu
ContiSportContact 5P
Dimension
315/30 ZR21 (105Y) XL N0
Šířka
315
Tyre profile
30
Construction type
ZR
Velikost pneumatiky
21
Zátěžový index
105
Rychlostní index
((Y))
With/Without Valve (TT/TL)
Pneumatika vyžaduje duší
M/C
Ne
*Uvedené ceny jsou za jeden kus (pokud není uvedeno jinak) a včetně DPH. Doprava zdarma při doručení 2 a více kusů na území České republiky.
**Více než 90% našich zakázek se dostane k zákazníkovi v určeném termínu dodání.