Star Perfomer SPTS AS zaujme svou vysokou efektivností v zimních podmínkách. 3D lamely poskytují vynikající přilnavost na sněhu a ledu. Nejnovější technologie směsí zaručuje krátké brzdné dráhy na zasněžené, mokré i suché vozovce. Pro bezpečnost na mokré vozovce neexistují žádné kompromisy. Má zvýšený kilometrový výkon díky optimalizované pryžové směsi. Snížený valivý odpor snižuje spotřebu paliva.
Nařízení o označování pneumatik specifikuje požadavky na informace o spotřebě paliva, přilnavosti za mokra a vnějším hluku odvalování pneumatik. Kromě toho se odkazuje na zimní vlastnosti konkrétního produktu.
Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 1222/2009, které je v platnosti od 1. listopadu 2012, bylo revidováno a od 1. května 2021 bude nahrazeno nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2020/740; Od tohoto okamžiku nabírají platnost nové požadavky. Třídy hodnocení pro účinnost paliva, přilnavost za mokra a vnější hluk byly změněny a bylo upraveno rozložení štítku EU. Produktové listy výrobce uložené v databázi EU lze stáhnout prostřednictvím QR kódu uvedeného na štítku. Nově jsou také zahrnuty informace o přilnavosti na sněhu a přilnavosti na ledu u pneumatik, které tato kritéria splňují.
Z nařízení jsou vyňaty následující pneumatiky: - Pneumatiky určené výhradně pro montáž na vozidla, která byla poprvé registrována před 1. říjnem 1990 - Protektorované pneumatiky (dokud neproběhne odpovídající rozšíření nařízení (EU) 2020/740) - Profesionální terénní (offroad) pneumatiky - Závodní pneumatiky - Pneumatiky s přídavnými zařízeními pro zlepšení trakce (např. pneumatiky s hroty) - Nouzové pneumatiky typu T - Pneumatiky s povolenou rychlostí nižší než 80 km/h - Pneumatiky pro ráfky se jmenovitým průměrem ≤ 254 mm nebo ≥ 635 mm
Přehled kritérií a tříd hodnocení
účinnost paliva
Spotřeba paliva je závislá na valivém odporu pneumatik, vozidle samotném, jízdních podmínkách a řidičově stylu jízdy. Naměřený valivý odpor (koeficient valivého odporu) pneumatiky se dělí do tříd A (nejvyšší účinnost) až E (nejnižší účinnost).
Pokud je vozidlo kompletně vybaveno pneumatikami třídy A, je možné dosáhnout snížení spotřeby až o 7,5 %* ve srovnání s pneumatikami třídy E. V případě užitkových vozů může být snížení spotřeby ještě vyšší. (Zdroj: Evropská komise, Pokyny pro posuzování dopadů * při měření v souladu s testovacími metodami stanovenými v nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2020/740)
Poznámka: Spotřeba paliva závisí do značné míry na vašem stylu jízdy a lze ji výrazně snížit ekologickou jízdou. Pro zlepšení spotřeby paliva by měl být rovněž pravidelně kontrolován tlak v pneumatikách.
přilnavost za mokra
Přilnavost na mokru se dělí do tříd A (nejkratší brzdná dráha) až E (nejdelší brzdná dráha).
Je-li vůz vybaven pneumatikami třídy A, lze u něj oproti pneumatikám třídy E při brzdění z rychlosti 80 km/h zkrátit brzdnou dráhu až o 18 m (na vozovce s průměrnou přilnavostí).* *Zdroj: Hospodářský svaz německého gumárenského průmyslu (Wirtschaftsverband der deutschen Kautschukindustrie e.V.)
Poznámka: Bezpečnost provozu závisí do značné míry na vašem stylu jízdy. Vždy musí být pozorovány a vyhodnocovány brzdné dráhy. Pro zlepšení přilnavosti za mokra by měl být rovněž pravidelně kontrolován tlak v pneumatikách.
Vnější hluk odvalování
Hluk vydávaný pneumatikou ovlivňuje celkový objem vozidla a má vliv nejen na váš vlastní jízdní komfort, ale také na hlukovou zátěž prostředí. Na EU štítku pneumatiky je vnější hluk odvalování rozdělen do tříd A (nejnižší hluk odvalování) až C (nejvyšší hluk odvalování). Měření je prováděno v decibelech (dB) a je porovnáno s evropskými mezními hodnotami emisí hluku pro vnější hluk odvalování pneumatik.
A Piktogram s klasifikací „A“ označuje, že vnější hluk odvalování pneumatiky je o více než 3 dB pod limitní hodnotou EU platnou do roku 2016. B Klasifikace „B“ znamená, že vnější hluk odvalování pneumatiky je až o 3 dB nižší nebo roven limitní hodnotě EU platné do roku 2016. C Klasifikace „C“ označuje překročení stanovené limitní hodnoty.
SPTSAS recenze pneumatik
Průměr na základě 4 077 výsledků testů
Přilnavost v suchých podmínkách
Brzdění v suchých podmínkách
Přilnavost ve vlhkých podmínkách
Brzdění za mokra
Přilnavost ve sněhu
Komfort při jízdě
Vnitřní hladina hluku
Opotřebení pneumatik
Spotřeba paliva
Ujeté kilometry
9 585
11.03.2022odMilan Vrabec Na mokré vozovce výborně drží jízdu, v zatáčkách perfektně sedí.
03.06.2020odMojmír UDATNÝ Auto je od toho aby jezdilo a ne se couralo a motalo na silnici jako kloboučníci a staří neschopní řidiči co jen překážejí provozu , projíždím pravidelně několikrát ročně Alpy přes četné průsmyky až do výšky 2775 metru , rád si zajedu dost sportovně do kopců horskými silničkami kde auto ukáže co umí a i já jako řidič a nehledím ani trochu na opotřebení pneumatik ani spotřebu, chci se projet a mít zážitek a i proto roky nekupuji žádné " značkové" pneumatiky jako Michelin, pro mě zcela hrozný Continental , aj. , protože je stejně ojedu tak jako jiné " neznačkové " a za jejich cenu 4 drahých mám aspon 8 levnějších , je to velice jednoduchá matematika a zdravá hlava o nižší ceně za stejnou službu , ano mám i kvalitní pneu na přezutí na jiném autě .
17.08.2019odVladimír Nemám žádných velkých námitek, pouze mě připadají více hlučné
21.03.2013odZlatko Radvan Pro mou potøebu a v dané cenové relaci jsou plnì vyhovující a mohu doporuèit.
Pokud si ceníte dobrého poměru mezi cenou a kvalitou, pneumatiky Star Performer jsou skvělou volbou. Nabízíme naši značku za velmi atraktivní cenu, aniž by byla omezena výkonnost. Pneumatiky Star Performer vynikají v různých testech díky svému skvělému přilnavému výkonu, který zlepšuje ovladatelnost a zvyšuje vaši bezpečnost.
Klíčovou vlastností pneumatik Star Performer je běhoun se speciální směsí siliky. Ta snižuje opotřebení a může prodloužit životnost pneumatiky (v závislosti na stylu jízdy). Další výhoda: pneumatiky jsou na vyžádání k dispozici i s ochranou ráfku, označenou zkratkou MFS na boční stěně pneumatiky.